Icon
HER TÜRLÜ SORUNUZ İÇİN BANA YAZIN szgezgi@gmail.com

14 Mart 2014 Cuma

Uykuya Yardımcı Yiyecekler

Uykusuzluktan şikayetçi misiniz? Gece yatınca bir türlü uykunuz gelmiyor mu? Daha önce buradaki yazımda iyi uyku için bazı öneriler yazmıştım. Aşağıdaki besinlerde triptofan proteini varmış. Bu protein uykumuzun gelmesini sağlıyormuş. Bu triptofan, uykumuzu düzenleyen serotonin ve melatonin hormonun yapısına karışıyormuş. Bu nedenle aşağıdaki besinleri uyumadan 2 saat önce yemek lazımmış.

Neymiş bu besinler?

MUZ:

Hem serotonin ve melatonin hormonunun salınımını arttırıp hem de lifli yapısı, magnezum ve potasyumla insanı rahatlatıyor.

SÜT:

İçerdiği triptofan proteini ve kalsiyum sayesinde sinirlerin gevşemesine, kasların yatışmasına ve uyku gelmesine sebep oluyor.

BİTKİ ÇAYLARI:

Melisa, papatya, ıhlamur, rezene çayları çok güzel rahatlatıyor.

BADEM:

Triptofan proteini içerdiği için aynı şekilde faydalı.

KETEN TOHUMU

İçerdiği triptofan proteini ve omega 3 sayesinde serotonin hormonu artmasını sağlar, magnezyum sayesinde kasları rahatlatır.

HİNDİ ETİ:

Triptofan proteini içeren başka bir besin de hindi eti. Hindi eti yağsız ve hafif bir et olarak her zaman yenebilir.

Bu gıdaların hepsinin ortak özelliği serotonin ve melatonin hormonunun salınımını arttırmalarıymış.

İyi uykular:)

İlginizi çektiyse bunu da okuyun: İyi uyku için önerilerim

0 yorum:

Yorum Gönder