Icon
HER TÜRLÜ SORUNUZ İÇİN BANA YAZIN szgezgi@gmail.com

10 Mart 2014 Pazartesi

Tok Tuttuğu Deneyimlerle Sabit Olan Yiyecekler

Bazı günler ne şekerim dalgalanıyor, ne de çok aç hissedip yemeklere saldırıyorum. Bazı günler ise açlıktan gözüm dönüyor ve ne yesem diye dört dönüyorum. Açlık hissetmediğim ve şekerimin dalgalanmadığı günlerde neler yediğime bir süredir dikkat ediyorum. Böylece kesin sonuç veren tok tutan yiyecekler listesi ortaya çıktı.

Meyvelerin suyunu sıkmak yerine kendisini yemek:

Meyvelerin çoğu lif içeriyor. Suyunu sıktığımızda ise lifleri dışarıda bırakıyoruz. Bu nedenle meyvelerin suyunu sıkmak yerine kendisini yemek, tokluk hissinin sağlanmasında ve sürdürülmesinde etkili oluyor.

Özellikle sindirimi uzun süren ve bol miktarda lif içeren greyfurt tok tutan meyvelerin başında geliyor. Tamam ekşi ama özellikle yemekten önce yendiğinde, yemekte çok daha az yeniyor. İkinci sırada elma ve armut var. Bu meyveler hem lifli hem de sulu. Aynı şekilde karpuz da işe yarıyor. Su içeriği çok olan meyveler bağırsakta daha çok yer kapladığı için diğer yiyeceklere daha az yer kalıyormuş. Son olarak yine oldukça tok tutan meyvelerden biri de üzüm. Kuru üzüm de ya üzüm de tokluk hissini sağlıyor.

Çiğ sebzeler

Açlık hissettiğimde veya ara öğün olarak abur cubur yerine doğranmış kereviz, havuç gibi sebzeleri tükettiğimde, hem çok daha az kalori almış oluyorum hem de daha az acıkıyorum. Çünkü bu besinler, vücudumuzda yavaş yavaş sindiriliyor.

Yumurta

Yumurta hakkında daha önce de yazdım. Doymak ve uzun süre tok kalmak için bir numaralı yiyecek bence yumurta. Sabah güne yumurta yiyerek başladığınızda aradaki farkı mutlaka hissetmişsinizdir. Çalışmalar sabah protein yemenin daha uzun süre tok tuttuğunu göstermiş.

Sabah sadece poğaça yediğiniz günleri düşünün, hemen acıkıyorsunuz değil mi? çünkü vücudumuz karbonhidratı hemen enerjiye çeviriyor ve çabucak acıkıyoruz. Protein ise yavaş yavaş sindirildiği için, acıkma süreci de daha uzun sürüyor.

Yulaf ezmesi

Yulaf ezmesi inanılmaz tok tutan bir besin. Fakat tadı gerçekten hiç güzel değil. Daha önce 60 günde ideal vücut kitabından bahsetmiştim ve yulaf ezmesi ile ilgili bir yazı yazmıştım. Yulaf ezmesini bu kitaptan öğrendiğim tarifle tüketiyorum, bu durumda daha yenebilir hale geliyor. Yulaf ezmesine sıcak süt döküyorum (kitapta su diyor), üzerine doğranmış portakal ve meyve kuruları ile toz tarçın ekleyip güzelce karıştırıyorum. İsterseniz biraz bal da ekleyebilirsiniz. Hem tadı düzeliyor hem de saatlerce tok tutuyor. Her gün yenmez ama haftada bir – iki gün bu şekilde kahvaltı yapabilirisiniz.

Çorba

Çorba, hem tok tutan hem de az yememi sağlayan en sevdiğim yemeklerden biridir. Fakat kremalı ve çok yağlı olmaması gerekiyor. Mideyi rahatlatıp, daha az kalori almamızı sağlayan çorba, benim için olmazsa olmaz.  

Salata

Salatayı içine ızgara et ekleyerek tek başına bir öğün olarak tükettiğimde, çok daha geç acıktığımı fark ettim. Ayrıca yemekten önce veya yemek sırasında yediğimde de daha az yemek yememi sağlıyor. Salatanın içine eklenen sirke, yağ yakıcı özelliğe sahip. Önceleri hiç sevmememe rağmen, yedikçe alıştım. Şimdi bayılıyorum. Sirke demişken fasulye piyazını da tavsiye ediyorum.

Süt ve yoğurt

Süt ve yoğurt protein ve kalsiyumu sağlayarak tok hissetmeme sebep oluyor. Gece yatmadan önce açlık hissedersem, atıştırmalık yerine süt ve yoğurt tüketiyorum. Hem sağlıklı hem de daha az kalorili şekilde açlığımı yatıştırıyorum.

Haşlanmış et ya da ızgara/buğulama balık


Et ve balıktaki protein uzun süre tok tutarak, sindirim sırasında da daha fazla kalori yakmamızı sağlıyor. Tabii ki kızartma ya da yağlı et olmadığı sürece...

2 yorum:

  • Belgin Guven says:
    10 Mart 2014 09:17

    ben de yağsız yoğurda birer kaşık zencefil, zerdeçal, tarçın, yulaf ezmesi ve yaban mersini koyup yiyorum, çok tok tutuyor:)

  • sezgi says:
    10 Mart 2014 09:30

    Belgin, deneyeceğim mutlaka oldukça da lezzetli görünüyor :)

Yorum Gönder