Icon
HER TÜRLÜ SORUNUZ İÇİN BANA YAZIN szgezgi@gmail.com

5 Şubat 2014 Çarşamba

İyi Uyku İçin Önerilerim


http://sagliklidogalkozmetik.blogspot.com.tr/2014/02/iyi-uyku-icin-onerilerim.htmlDoğal bakım ve sağlıklı yaşam derken, kendimiz ve sağlığımız için yapabileceğimiz en doğal bakımdan, kaliteli uykudan bahsetmek istiyorum. İyi bir uyku uyumadığımız gecelerin sabahında, ne kadar makyaj yaparsak yapalım, iyi görünmeyiz. Bu nedenle kaliteli ve iyi uyku çok önemli. Peki iyi bir uyku uyumak için neler yapmalıyız?


Öncelikle eğer geç yatmaktan ve erken uyuyamamaktan şikayetçiyseniz bir hafta boyunca her zamanki saatinizden onbeş dakika erken yatın. İkinci hafta bir onbeş dakika daha erken yatın. Böylece bir ay sonunda bir saat daha erken yatmaya alışmış oluyorsunuz.
Yatak odamızı sadece uyku amacıyla kullanmalıyız. Televizyon izlemek, oyun oynamak, yemek yemek gibi işleri dışarıda yapmamız gerekiyor. Kitap okumak ise serbest. Yatak odanızı uyku için hazır hale getirin. Yatak odası evin geri kalanından daha serin olmalıdır. Uyuduğunuzda vücut sıcaklığınız kendiliğinden düşer. Serin oda buna yardım eder. Ayrıca kaloriferin üzerine plastik bir kapta su koyarsanız, odanın nemlenmesini sağlar. Eğer gribal bir durumunuz varsa, suyun içine bir kaç damla çin yağı damlatın.  


Karanlıkta uyumak çok önemli. Işık, beyin epifizinin melatonin hormonu salgılamasını engeller. Bu hormonun temel görevi vücudun biyolojik saatini koruyup ritmini ayarlamaktır ve bu hormon sadece gece saatlerinde ve karanlıkta salgılanır. Bu nedenle çok geç yatıp, gündüz uyuyanlar bir süre sonra yıpranırlar.


Yatmadan önce telefon, bilgisayar, televizyonu kapatın. Çünkü suni ışık beynin hipotalamus bölgesini (uykuya geçmeyi sağlayan bölüm) oyalar ve beyin hala gündüz olduğunu düşünür. Ayrıca bilgisayar, televizyon gibi teknolojik ürünler, uyumadan önce rahatlamanızı engeller.


Alkollü içecekler, içtikten hemen sonra kendinizi uykulu hissetmenizi sağlar, ancak birkaç saat sonra uyanmanıza yol açar. Uzmanlar kanınızdaki alkol seviyesinin derin uyku evresini bozabileceğini söylüyor. Alkol alınacaksa bol su ile tüketilmesi gerekiyor.


Yatmadan önce ılık süt, yoğurt, papatya ve rezene çayı da uykunun gelmesini sağlıyor. Uyku öncesi bir rutininiz olsun, mesela ılık duş, bitki çayı, kitap okuma gibi. Günlük sorunları kafanızda kurmayın, sabah ola hayrola derler atalarımız, çok doğru.


0 yorum:

Yorum Gönder