Icon
HER TÜRLÜ SORUNUZ İÇİN BANA YAZIN szgezgi@gmail.com

9 Temmuz 2013 Salı

Spor Yaparken Doğru Beslenme

Sadece spor yapanlar değil, herkes dengeli beslenmek zorunda aslında. Spor yapanlar içinse ise bu şart. Beslenmenin temel mantığı şu, protein, karbonhidrat, vitamin ve kalsiyumun bir arada dengeli alınması ve asla aç kalınmaması.... 



Protein spor yapanlar için son derece önemli bir besin kaynağı, spordan sonra tüketerek vücudumuzun kas yapma sürecini tamamlamış oluyoruz. Proteinin temel kaynağı et. Hindi, tavuk ve balıktan alınması önerilir. Kırmızı et yağlandırır. Etin yağsız ve ızgara olması gerekir. Öğle öğününde etin yanında karbonhidrat alınmalıdır. Bulgur pilavı veya tam buğday ekmeği yenerek bu ihtiyaç karşılanır. Akşam etin yanında salata ve/veya sebze yenilmelidir.
 
Sabah yumurta çok önemli bir besin kaynağıdır. Ayrıca mümkün olduğunca gündüz saatlerinde kontrollü meyve tüketilmelidir. Sebze ve salata tüketimi çok önemli yer tutar. Kavrulmamış fındık, badem ve ceviz ihtiyacımız olan yağları ve proteine katkı sağlar.

Alkol, şekerli gıdalar, asitli gıdalar, hazır gıdalar beslenmede olmamalıdır. Hayattaki tüm davranışlarımız alışkanlıktan kaynaklanır. İnsan bir kez sağlıklı beslenmeye alışırsa bir daha sağlıksız bir şey tüketmek istemez. Bu bakımdan sadece 21 gün yeterlidir. Spordan önce karbonhidrat ağırlıklı yiyecekler tüketmek gereken enerjiyi sağlar. 

Bol bol su içmek çok önemlidir. Doğal ve sağlıklı beslenin, güzelleşin, gençleşin! Yağ oranınız düşsün, kas oranınız artsın, mutlu olun. 

0 yorum:

Yorum Gönder