Icon
HER TÜRLÜ SORUNUZ İÇİN BANA YAZIN szgezgi@gmail.com

9 Temmuz 2013 Salı

60 Günlük İdeal Egzersiz

Spor ve sağlıklı yaşama verdiği önemle tanınan yazar Ece Vahapoğlu, Amerikalı spor koçu Tony Hill'in gözetiminde 'kısa zamanda doğru egzersizlerle ideal vücuda kavuşmanın yöntemlerini ve bu sırada uygulanabilecek sağlıklı beslenme önerilerini Artemis Yayınları'ndan çıkarttığı '60 Günde İdeal Vücut' adlı kitap hakkında yazmaya devam ediyoruz.

Bugün kitapta yer alan egzersizlerden bahsetmek istiyoruz. Kitapta ağırlıklı olarak kendi vücut ağırlığınızla yapabileceğiniz hareketler yer alıyor. Hareketler oldukça zorlayıcı ve tekrar sayıları çok fazla. Yıllardır spor yapan insanlara bile bu hareketler oldukça zorlayıcı gelecektir. Fakat vücut alıştıktan ve şekillenmeye başladıktan sonra hareketler daha rahat yapılmakta ve elde edilen harika görünümden insan vazgeçmek istemediği için yapmaya devam etmektedir.

Programın ilk günlerinde vücudu hazırlamaya yönelik temel hareketler yapılıyor. Yarım saatlik ısınmadan sonra şınav, mekik gibi bildiğimiz hareketlerin yanı sıra squat denen oldukça zor fakat faydalı hareket serileri var.

Squat’ın çeşitli türleri var, temel olarak çömelme ve kalkma üzerine kurulu. Squat thrust ise en zorlayıcı olanı, yere çömel zıplayarak şınav pozisyonu al, zıplayarak geri gel, ayağa kalk ve tekrar et. Squat Ply Metric ise çömelme pozisyonunda zıplama şeklinde yapılıyor. Kitabın başında 5 dakikalık bir dayanıklılık testi yapıyorsunuz. Squat thrust hareketinde şınav pozisyonuna geldiğinizde, şınav da çekerek hareketi devam ettiriyorsunuz.

Bu dayanıklılık testi son derece zor, kan ter içinde kalınıyor ama hergün sadece 5 dakika yaparak kilo verenler bile olmuş. İlerleyen günlerde hareketler zorlaşıyor.


GÜNÜN HANGİ SAATİNDE EGZERSİZ YAPMALIYIZ?

Ece Vahapoğlu, 'Ne zaman egzersiz yapmalıyız?' sorusunun yanıtını kitapta şöyle anlatıyor:
'Mümkünse sabah, uyanır uyanmaz. Hem günümüz daha iyi geçer. Ayrıca sabah egzersizleri yapan birinin, değişik saatlerde spor yapan diğer insanlara göre daha fazla yağ yakması mümkün. Açken spor yapamayacağınızı düşünebilirsiniz. Ben de, 'Kahvaltı yapmadan asla spor yapmam' derdim. Yanlışmış. Çünkü sabah spor yaparken bir gece önceki enerjimizi ve besinlerimizi kullanıyormuşuz. Yine de spor yapacaksanız illa sabah saatlerinde diye zorlamaya gerek yok aslında; öğle saatleri ya da iş çıkışı da spor yapabilirsiniz. Yeter ki spor yapın. Yapılan bir araştırmaya göre haftada iki kez egzersiz yapan çalışan kişilerin yüzde 63'ü işte daha verimli ve daha az stresli. Zaman azlığı bahanelerin en başında gelir. Oysa ki biz bu sistemde günde sadece 30 dakika spor yapıyoruz. Yarım saatçik mi demeyin. Yoğun ve işlevsel bir yarım saatten bahsediyoruz. Günde 15 dakika bile spor alışkanlığı kazanmak için iyidir.' 

KASLI DEĞİL SEKSİ
'Kendinizi sever beğenirseniz sizi sevenler de artar. Kendinize güveniniz gelir, iş, aşk, özel, aile, toplumsal, sosyal tüm hayatınızda başarılarınız çoğalır. Siz değişin hayatınız da değişecek' diyen Ece Vahapoğlu, 'Bu arada korkmayın; kadınlarda erkeklerdeki gibi yüksek testosteron hormonu bulunmadığı için zaten kadın vücudu amaçlansa bile 'doğal koşullarla' erkek vücudu gibi kaslı olamaz. Sadece daha sıkı ve fit olur; bu da kadını daha seksi kılar. Kaslı değil, seksi' diyor.

BOOT CAMP nedir?
Ece Vahapoğlu kitabında anlattığı Boot Camp sistemini şöyle anlatıyor: 
'Bu zorlu sistem Amerikan ordusunun uyguladığı egzersiz programının en basit hali olarak tanımlanabilir. Dayanıklılık, güç ve form sağlayan bu yeni egzersiz trendi tüm dünyada hızla yayılıyor. Askeri kamp gibi düşünebileceğiniz bu egzersiz serileri, kısa zamanda form grafiğini yükselten, kilo verdiren, güç kazandıran, sıkılaştıran ve incelten bir antrenman programı. 
Geleneksel vücut ağırlığıyla yapılan egzersizler güç kazandırma ve interval denilen farklı hız ve ağırlıklı aralık çalışmalarıyla harmanlanıyor. Boot Camp katılımcıyı 'normalde kendisinin yapacaklarından' çok daha fazla zorladığı için askeri kampa benzetiliyor.
60 gün boyunca bir sürü şınav ve aralarda çok az dinlenmeli seri hareketlerle karşılaşacaksınız. Bu sistemin dünyada başarıya ulaşmasındaki sebep, düşük maliyetli, etkileyici ve zorlayıcı bir çalışma olması. Kompleks ve pahalı spor makinalarına ihtiyaç duyulmadan, bulunduğunuz her yede uygulayacağınız bir sistem.'


İlginizi Çekebilir:Spor yaparken doğru beslenme

0 yorum:

Yorum Gönder