Icon
HER TÜRLÜ SORUNUZ İÇİN BANA YAZIN szgezgi@gmail.com

3 Eylül 2015 Perşembe

Karatay vs Osman Müftüoğlu

KARATAY'LA BAŞLAYALIM



Canan Karatay'ı duymayan kalmadı sanırım. İlk başta bana çılgın gibi gelen bu kadını sonradan çok tatlı bulmaya başladım. Tesadüfen kitapçıda bir kitabını karıştırırken söyledikleri çok mantıklı geldim ve aldım, okudum. Bir tane daha kitabını aldım, onu da okudum.


VE KİLOLAR GİTTİ

Ve ne yaparsam veremediğim, fazla olduğunu düşündüğüm 4 kilonun 2 kilosunu o kadar güzel bir şekilde beslenerek ve rahatça verdim ki! Üstelik araya tatil, herşey dahil otel, yeme içme girmesine rağmen de almadım.





KARATAY'A SALDIRAN DOKTORLAR

Karatay'a saldıran doktorların ve diyetisyenlerin eski bilgilerini güncellemediğini düşünüyorum. Ayrıca Karatay'ın önerilerini de yeterince incelemedikleri kanısındayım. Hala eski bilgilerle yönlendirme yapıyorlar.

AMERİKA BİN PİŞMAN

Amerika, yıllardır topluma dayattığı, en altta tahılların olduğu besin piramidini değiştirdi. (detaylarını sonraki yazımda yazacağım) Bizim hekimler, dergiler, Internet siteleri hala bu piramidi kullanıyor.
Böyle olunca da toplum sürekli olarak kilo almaya  başladı. Karatay, bence dünyadaki gelişmeleri ve yayınları en iyi takip eden hekimlerden birisi. Zaten Türkiye'de ilk defa koroner kalp merkezini kuran, bacaktan damar alma yöntemini uygulayan doktor da yine kendisi. Kitaplarında atıf yaptığı makaleler oldukça geniş, yabancı yayınları da kapsayan bir portföye sahip. Ben tüm bu nedenlerle güvenilir buldum, uygulamaya başladım ve faydasını gördüm. Detaylarını hep yazacağım.

MÜFTÜOĞLU VAKASI

Hürriyet'te yazılarını takip ettiğim Prof. Dr. Osman Müftüoğlu, Karatay'a oldukça tepkili yazılar yazarak konuya giriş yaptı. Ancak son zamanlarda dikkat ediyorum da hemen hemen aynı şeyleri söylemeye başladı. Keşke fikrimi değiştirdim de diyebilse.

KARATAY'IN HATASI

Bence Karatay hocamızın hatası, televizyonda katıldığı programlarda iddialı konulara girmesi. Mesela hamilelikte yapılan şeker yükleme testinin zararlı olduğu ya da kolesterolün faydalı olduğu gibi. Bu konulardaki beyanları doğru olabilir ancak konuşmasının başı ve sonu da dinlenirse bir anlam ifade ediyor. Bizim medyamız ise konuşmanın başını sonunu almadan bir cümle çektiği ve halkımız da araştırma yapmadan her duyduğuna inandığı için, küt diye kolesterol hapını bırakıveriyor.

Sonra ayıkla pirincin taşını. Detaylara yavaş yavaş gireceğim.

Sevgiyle kalın.

0 yorum:

Yorum Gönder