Icon
HER TÜRLÜ SORUNUZ İÇİN BANA YAZIN szgezgi@gmail.com

13 Aralık 2013 Cuma

Vazelin Zararlı mı, Yaralı mı?


Vazelin Zararlı mı, Yararlı mı?
Bugün Vazelin hakkında yaptığım araştırmalardan bahsetmek istiyorum.  Vazelin, hepimizin bildiği ve bir dönem mutlaka kullandığı bir üründür.  Vazelinin özelliği kullandığımız bölgeyi kaplaması nedeniyle bir koruma kalkanı oluşturarak yıpranmasını ve kurumasını önlemesidir.


Bu açıdan baktığımızda vazelin oldukça faydalı bir buluş gibi görünüyor değil mi? Vazelinin ortaya çıkma hikayesi de çok enteresan. Wikipedia sitesinden aldığım bilgiye göre New York'lu kimyager Robert A. Chesebrough, 1859 yılında Pennsylvania'da yeni bulunan petrol kuyularına gittiğinde bir maddenin işçilerin ayaklarına yapıştığını görmüş.

Bu parafine benzer madde iş pompalarını tıkayarak işin yavaşlamasına sebep oluyormuş ama işçilerin ayaklarındaki kesik ve yaraların da iyileşmesine yardımcı oluyormuş. Muhtemelen yaraların hava ile temasını kestiği için bu etkiyi gösteriyordu.  


Bu kimyager, bilim adamı tuhaf maddeyi kavanozlara doldurarak  götürüyor ve  üstünde aylarca çalışarak petrolden ayrıştırdığı maddenin vücuttaki yaraları iyileştirdiğini gördükten vazelin adı altında üreterek satıyor ve zengin oluyor.
Kaynak : http://tr.wikipedia.org/wiki/Vazelin


Vazelinin ortaya çıkması bu şekilde, peki Vazelin zararlı mı, faydalı mı? Yaptığım araştırmalar sonucunda Vazelinin zararlı mı faydalı mı olduğuna dair bir fikir birliği olmadığını gördüm.


Vazelinin zararlı olduğunu iddia edenler:


Vazelinin petrol rafinerilerinde elde edilen sentetik bir yan ürün olması nedeniyle doğada saf halde bulunmadığından insan cildine uygun ve doğaya da dost olmadığını söylüyorlar. Bu görüşe göre  Vazelin cilt üzerindeki gözenekleri tıkamakta ve bu olumsuz sonuç "uzun süreli etki" ya da "kalıcı yumuşaklık" adı altında pazarlanmakta. Vazelinin esas etkisinin karaciğer üzerinde ortaya çıktığı söyleniyor.




Vazelinin likit formu "parafin" adıyla anılır. Parafin mumun ana maddesidir. Bebe yağlarında da kullanılır ve "mineral oil" yazılarak pazarlanır. Bebeğinize banyoda uyguladığınızda, su damlacıklarını bağlayan parafin cilt gözeneklerini tıkar ve tıkadığı müddetçe de bebeğinize "kalıcı" bir nemlenme sağlar.


Vazelinin faydalı olduğunu iddia edenler, doğal bir madde olduğunu ve cildi bloke ederek, dış dünyanın etkilerinden koruduğunu ve yaraların iyileşmesinin sağladığını söylüyorlar. Vazelin doğal yapısı ile cilt kuruluğunu engellemekte bire bir demekteler.


Benim şahsi kanım, petrolden üretilen bir ürüne ihtiyatla yaklaşmaktan yana. Evet tıpkı ilaçlar gibi, yaralar üzerinde iyileştirici etkisi olabilir ama bu cilde ve organlarımıza zarar verici yan etkisi olmayacağı anlamına gelmez.


Eğer bu konuda detayı bilgisi olan arkadaşlarımız varsa ve görüşlerini paylaşırsa çok memnun olurum.
İlginizi çekebilir:
Depresyonla ilaçsız mücadele: Antidepresandan önce son çıkış: http://sagliklidogalkozmetik.blogspot.com.tr/2013/12/vazelin-zararl-m-yaral-m.html

12 yorum:

  • Sabiha Çayır says:
    28 Kasım 2014 13:11

    Vazelin ićinde neomcyin sulfat varmidir

  • Sabiha Çayır says:
    28 Kasım 2014 13:12

    Alerjik bi ilacmi alerjiye neden olabilirmi

  • Adsız says:
    12 Eylül 2015 08:05

    Bu arastirmalar hep sonucsuz. Bir taraf faydali derken bir taraf zararli diyor. Haliyle yazinin da cok bir faydasi yok. Yine muallaKta kaldik

  • sezgi says:
    17 Eylül 2015 05:35

    Vazelin konusunda ben de kararsızım. Ancak bir şeyin zararlı olma olasılığı varsa mümkün olduğunca uzak durmak lazım diye düşünüyorum.

  • Bulent Kilinckesmez says:
    3 Kasım 2015 22:14

    bu likit vazelin içilebiliyor bence zararlı değil. bakınız sokol (likit vazelin)

  • Unknown says:
    22 Aralık 2015 16:25

    Bende kronik egzama bulunmakta gitmedigim doktor hastane kalmadi enson aldigim ilaclar organik olup dunyanin parasini werdim hic bir faydasi olmadi google de egzamayi arastirdim yorumlar vazelin iyi geldigini belirtiyordu we denedim o pahali ilaclarin yapamadigini yapti kendim bile cildimin puruzsuzlugune inanamadim yorum sizin...

  • Nedim Abis says:
    22 Aralık 2015 16:26

    Bende kronik egzama bulunmakta gitmedigim doktor hastane kalmadi enson aldigim ilaclar organik olup dunyanin parasini werdim hic bir faydasi olmadi google de egzamayi arastirdim yorumlar vazelin iyi geldigini belirtiyordu we denedim o pahali ilaclarin yapamadigini yapti kendim bile cildimin puruzsuzlugune inanamadim yorum sizin...

  • sezgi says:
    23 Aralık 2015 10:38

    Nedim bey hakli olabilirsiniz. Hava ile temasi kestigi icin bu sekilde fayda saglamis olabilir. Ben vazelin hakkinda kararsizim. Gecmis olsun.

  • Richard Alvin says:
    16 Mayıs 2016 08:30

    Vazelin benim kipriklerimi baya uzatdi gurlesdirdi kimyasal oldugunu yeni ogrendim ama bir cok yaglardan daha etkili deneyin memnun kalcaksiniz 100%

  • Adsız says:
    20 Şubat 2017 00:19

    vazelin aşrı kullandysanız alerji yapıyor alerji elerde karın bölgeklerinde omuzlarda başlıyor sıcak su ile sabunla banyo yapın alerji hapları kullanın

  • Adsız says:
    20 Şubat 2017 00:19

    vazelin aşrı kullandysanız alerji yapıyor alerji elerde karın bölgeklerinde omuzlarda başlıyor sıcak su ile sabunla banyo yapın alerji hapları kullanın

  • Adsız says:
    10 Mart 2017 15:38

    Bende ATOPİK DERMATİT var ve kullandığım vücut losyonu bi süre sonra tahriş ediyor cildimi o yüzdende ben nemlendiri olarak vazelin kullanıyorum ve hiç zararını görmedim

Yorum Gönder