Icon
HER TÜRLÜ SORUNUZ İÇİN BANA YAZIN szgezgi@gmail.com

23 Ekim 2013 Çarşamba

El Bakımı ve Evde Yapabileceğiniz Basit Manikür


EL BAKIMI

Ellerimiz en fazla dikkat çeken ve göz önünde olan organlarımızdan biridir. Hem tüm işlerimizi yaparlar hem de kadının güzelliğinin ve zarafetinin simgesidir. Ellerimiz güzel ve bakımlı olduğunda, tırnaklarımız ojelendiğinde kendimizi daha iyi ve güzel hissederiz. Tersi durumda ise ellerimizi nereye saklayacağımızı şaşırırız. Kısaca el bakımı, kişisel bakımımızın en önemli parçalarından biridir. Daha önce el bakımı için sizlere iki adet krem tanıtmıştım.


http://www.pazaresintisi.com/?sotid=14562
 
 
Bugün doğal yollarla el bakımı hakkında yazmak istiyorum. Öncelikle genel bilgileri vereceğim sonra devam eden yazımda bitkilerle ve evde bulunan malzemelerle nasıl el bakımı yapabiliriz konusunda topladığım bilgileri sizlerle paylaşacağım.

Ellerimizi önemsememiz lazım çünkü sürekli dış etkenlere maruz kalıyor ve daha çok yıpranıyor. Öncelikle ellerimiz mikroplarla çok içli dışlı olduğu için sık sık yıkamalı, hijyene dikkat etmeliyiz. Kullanacağımız sabunun doğal olduğuna dikkat etmeliyiz.  Soğuk havalarda eldiven takmalıyız. Manikür yaptırıyorsak aletlerin steril olduğundan emin olmalıyız. Uzmanlar akşamları yatmadan önce zeytinyağının tıpkı krem gibi ellere masajla yedirerek sürülmesini tavsiye ediyor. Zeytinyağı ve limonun el bakımı için çok yararlı olduğu biliniyor.

Zaman zaman tırnakların ve ellerin limon suyu ile ovalanması yararlı. Eller de yüz gibi nemlendirici, besleyici ve sıkılaştırıcı özellikte doğal kremlerle korunmalı. Günlük öğünlerde cilt ve tırnakları güçlendiren besinlere özellikle proteine yer verilmeli. Tırnaklar için, demir, Bakır ve çinko içeren besinlere ağırlık verilmeli.

EVDE KOLAY VE DOĞAL MANİKÜR

Evde tamamen steril ve doğal malzemelerle yapılabilecek basit manikür hakkında bilgi vermek istiyorum. Ben bugüne kadar hiç manikür yaptırmadım. Bu nedenle de tırnaklarımın etrafında kemikleşmiş etler yoktur. Çünkü biliyoruz ki manikür ile tırnak etlerinin kesilmesi bu etleri kronikleştiriyor. Benim el bakımı için yaptığım manikür tırnaklardaki ojenin silinmesi ile başlıyor. Ellerimi yıkayıp tırnaklarımı güzelce törpülüyorum, varsa şeytan tırnaklarını kesiyorum. Sonra eski bir diş fırçası ile ellerim kuruyken tırnak etrafına masaj yaparak kan dolaşımını hızlandırıyorum.  

Bu işlem de bittikten sonra tırnaklarımın etrafına limon suyu ile masaj yapıp, ellerimi içine limon sıkılmış ılık suda on dakika bekletiyorum. Sonra ellerimi güzelce sabunla yıkayıp, tırnaklarımın etrafına badem yağı ile masaj yapıp, tırnak eti varsa nazikçe parmağımın içi ile geriye doğru itiyorum. Kesinlikle kesmiyorum veya sert bir şekilde itmiyorum. Bu işlem de bitince Bepanthene merhem ile tekrar tırnak çevresine masaj yapıp işlemi bitiriyorum. Dilerseniz el bakımınızı tamamlamak için krem emilince ojenizi sürebilirsiniz

Bir dahaki yazımda evdeki malzemelerle yapabileceğiniz el bakım maskelerini yazacağım.



DİĞER EL BAKIM YAZILARI İÇİN TIKLAYINIZ

ANTİDEPRESANDAN ÖNCE SON ÇIKIŞ

 

0 yorum:

Yorum Gönder