Icon
HER TÜRLÜ SORUNUZ İÇİN BANA YAZIN szgezgi@gmail.com

9 Eylül 2013 Pazartesi

Nasil Keselenmeliyiz?


KESE NASIL YAPILIR?

Daha önce hamamın faydalarından burada bahsetmiş ve hamamın en güzel doğal cilt bakım yöntemlerinden biri olduğuna kısaca değinmiştim. Özellikle bizim ülkemizde hemen hemen her şehirde, otelde vs hamam olduğu dikkate alındığında herkes için ulaşılabilir durumda. Fakat kese yapmak ve cildimizi ölü derilerden ayırarak sağlıklı ve doğal bir cilde kavuşmak için mutlaka hamama gitmeye gerek yok. Evde de kese yapabilirsiniz.

Bugün gelen sorular üzerine evde ve hamamda doğru kese nasıl yapılır konusuna değinmek istiyorum. Arkadaşlar keseyi mutlaka yapın, farkı göreceksiniz....

Kesenizi ilk kullanımdan önce bol sıcak su ve sabunla yıkayınız, çünkü birazdan cildinizin üst tabakasını incecik soyacaksınız, kesenizin temiz olması çok önemli. Kullanımdan önce kesenizin üzerinde hiçbir şekilde sabun artığı kalmadığından emin olun ve iyice durulayın.

Şimdi çok önemli bir noktayı söylemek istiyorum. Kesemizin yapısındaki özelliği kaybetmemek için vücuda uygulanması sırasında kese hiçbir şekilde sabunlanmamalıdır, şampuan, herhangi bir vücut losyonu, temizlik malzemesi kullanılmamalıdır. Bu en önemli konu, kese yaparken sabun sürülmez!

EVDE KESE NASIL YAPILIR?

Evde kese yapmak için dayanabileceğiniz en yüksek ısıda su ile duş alarak cildinizi rahatlatın, daha sonra vücudunuzu sabunlayın. Sabunladıktan sonra önemli olan iyice durulamaktır. Akabinde vücuda yatay ve uzun hareketlerle aynı noktalardan sık geçilmemesine dikkat edilerek keselenilmelidir. Eğer cildiniz kuru ise ölü derilerin soyulduğunu göreceksiniz. Fakat vücudunuza çok krem sürdüyseniz kese yapmadan birkaç gün önce krem sürmeyi bırakmanızı öneririm ki kremler aslında atmanız gereken ölü derileri tutmasın.

Kese uygulandıktan sonra tekrar sabunlu lif ile deri üzerinde kesenin sıyırmış olduğu tabaka iyice temizlenmeli ve vücut durulanmalıdır.

HAMAMDA KESE NASIL YAPILIR?

Hamam, sauna, spa kullanımındaysa keseden önce çok iyi terlemeye özen gösterilmelidir.  Terleme gerçekleştikten ve cilt yumuşadıktan sonra çabuk bir şekilde vücudumuzu elimiz ile sabunlayarak vücuttaki yağı ve biriken kozmetik ürünleri giderecek bir işlem yapılmalıdır. İyice durulandıktan sonra sonra kese sıcak suda ısıtılarak vücuda tatbik edilmelidir. Yine kesede veya vücudumuzca kesinlikle sabun kalmamasına dikkat ediyoruz. Kesenin vücuttan çıkartmış olduğu ölü deri tabakası ve kiri sabunlu lifle aldıktan sonra ılık suyla durulanmalıdır.

KESEYİ HANGİ SIKLIKLA KULLANACAĞIZ?

Kesenin en ideali en az  10 günde bir kullanmaktır. Keseyi  her gün kullanmıyoruz. Selülit önlenmesinde ise her gün kalça ve baldırlara nazik dokunuşlarla uygulayabilirsiniz.

Arkadaşlar ayrıca kesenin kişiye özel olduğunu ve müşterek kullanımının hijyen açısından tavsiye edilmediğini de son olarak söylemek istiyorum.




Doğal Cilt Bakımı Projesi genel olarak araştırmalardan derlenmiştir, ürün analizleri aksi belirtilmedikçe deneyime dayalı orijinal içeriktir. Siteme link vererek yazılarımı kullanabilirsiniz.


http://sagliklidogalkozmetik.blogspot.com.tr/2013/09/kese-nasl-yaplr.html

7 yorum:

  • Musty Talking says:
    28 Temmuz 2014 07:33

    Merhaba, kese yaparken kir çıkartamıyorum :(

  • sezgi says:
    1 Ağustos 2014 04:18

    Merhaba, kese yaparken çıkan asında kir değil de ölü deridir. Ölü deri de özellikle kuru ciltlilerde çok çıkar. Bazı ciltlerde kuruma olmadığı için ölü deri çok az çıkar. açık tenlilerde de çıkan ölü deriler açık renk olduğu için fark edemeyebilirsiniz. Ayrıca çok fazla krem sürüyorsanız, ölü derinin soyulmasını engeller. Keselenmeden önce yeterince buharda beklemeniz gerekir. En uygun yer hamamdır. Sevgiler.

  • Adsız says:
    14 Kasım 2014 02:41

    Yüzümüze ipek keseyi ne sıklıkla uygulamamızı tavsiye edersiniz?

  • Emine kurt says:
    30 Ağustos 2016 15:03

    ben yeni bir kese aldim hic bir sekilde sabun degdirmeyin dediler aldigim magazada öylece kullandim suyla yikayip bi sıkıntı olur mu

  • Emine kurt says:
    30 Ağustos 2016 15:03

    ben yeni bir kese aldim hic bir sekilde sabun degdirmeyin dediler aldigim magazada öylece kullandim suyla yikayip bi sıkıntı olur mu

  • Adsız says:
    18 Ocak 2017 02:49

    benim cildimde çok kuru ve alışmışım haftada bir illa kese yapmalıyım rahatsız oluyorum yoksa ve her haftada acaip soyulur derim ben kir zannederdim nasıl oluyorda böyle oluyorum diye şaşırırdım:) bu iyi bir şey herhalde:)

  • murat ökçe says:
    19 Mart 2017 19:02

    Bu yazıyı okuduysanız sizin tamda paylaşacağım bilgiyi okumanızda yarar var. Size keselenirken kir (ölü deri) nasıl çıkartılır anlatacağım bu bilgiyi başka hiçbiryerde bulamazsınız. Yapın farkı görün. Öncelikle hamam şartı yok evinizde banyo yaparken sırasıyla önce sıcak su ile yıkanın sonra suyu kapatıp 30saniye kadar banyonun biraz daha soğuk kısmında bekleyin daha sonra bu işlemi 3 defa yapın ve daha sonra vücudunuz hafif nemliyken kese işlemini uygulayın.kir nasıl çıkar görürsünüz Şimdi ben delimiyim niye bunu yapacağım diye sorarsanız birincisi bu benim tecrübem kendim keşfettim işe yarıyor ikincisi burda amaç vücudu şaşırtmak sıcak soğuk şoku ile vücut kiri bırakıyor. Koşu yaparken terlemek için yaptığımız gibi hızlanıp yavaşlayınca çok çabuk terleriz.yapın kaybedecek hiçbirşeyiniz yok işe yaradığını göreceksiniz. Bilgi paylaştıkça anlamlıdır.

Yorum Gönder