Icon
HER TÜRLÜ SORUNUZ İÇİN BANA YAZIN szgezgi@gmail.com

26 Eylül 2013 Perşembe

Bebe Yağı Zararlı mı?


Eskiden yani cahiliye dönemimde tuvalet masamın üzerinde 42 çeşit değişik kozmetik ürün vardı. Her birinin kalbimdeki yeri de ayrı ayrıydı. Bu ürünler içinde en sevdiklerimden biri de bebe yağıydı. Duştan çıktıktan sonra kurulanmadan nemli cildime sürerdim, sonra pamuk gibi yumuşacık olurdum. Hem pratik hem de ucuz! Gerçekten de 7 Lira’ya falan satılırdı ve baya da dayanırdı.

Sonra yaşadığım aydınlanma ile birlikte, bebe yağının aslında petrol türevi olan mineral yağdan yapıldığını, cildi bloke ederek hava almasını engellediğini ve böylece doğal yapısını bozabileceğini öğrendim ve bebe yağı da çöpteki yerini aldı.

Bebek yağı mineral yağdan yapılmıştır. Mineral yağı, bitkisel kaynaklı olmayan ve petrolden elde edilen sentetik bir maddedir ve bedenimize tamamen yabancıdır.
Bu yağların bu kadar popüler olmasının temel nedeni maliyetlerindeki düşüklüktür, mineral yağı çok kolay elde edilen ve çok ama çok ucuz bir üründür.

ODANIZDAKİ TÜM KÖTÜ ENERJİYİ ALACAK HİMALAYA TUZU LAMBASI İÇİN TIKLAYIN

Mineral yağı, cildimize sürdüğümüzde, cilt üzerini ince bir tabaka olarak kaplar. Bebe yağının emilmesi çok zordur ve bu yüzden, yani emilemediği için yağlı yağlı kalırız ve zannederiz ki cildimiz çok nemlendi.  Halbuki gözeneklerimiz tıkanmıştır ve toksinlerin cilt yoluyla atılımı engellenmiştir...



Terleme doğal bir süreçtir, cildimiz terleme yoluyla toksinleri dışarı atar. Ayrıca cildimiz gözenekler yardımıyla hava alır.
Eğer gözeneklerimiz tıkanırsa toksinler bedenimizde daha uzun süre kalacağı gibi nefes de almaz.

Cildimiz uzun bir çabadan sonra bu yağı emdiğinde ise mineral yağı karaciğer tarafından parçalanır ve bağırsaklardan geçer. Şimdi çok ilginç bir iddiayı aşağıya alıyorum:
“Mineral yağı, bağırsaklarda bulunan yağda çözünür vitaminleri absorbe eder yani yutar, emer. Kısacası organik ve sağlıklı beslenip, vitamin destekleri alsanız da, cildinize sürdüğünüz petrol içerikli mineral yağ sayesinde, hepsi boşa gider çünkü bedeniniz bunlardan faydalanamaz..!”

Bu iddia ne kadar doğru bilmiyorum ama cilde yabacı bir madde aldığımıza göre iki kere düşünmek lazım. Hele ki bebe yağını bebeklere sürerken üç kere düşünmek lazım. Bebeklerimizi mümkün olduğunca kimyasal ürünlerden korumak için çok titiz davranmalıyız. İçinde “bebe” geçen şeyleri güvenle kullanacağınızı düşünmeyin ve üzerini okuyun diyerek bir başka araştırmamda buluşmak üzere diyorum.



Doğal Cilt Bakımı Projesi genel olarak araştırmalardan derlenmiştir, ürün analizleri aksi belirtilmedikçe deneyime dayalı orijinal içeriktir. Siteme link vererek yazılarımı kullanabilirsiniz.

http://sagliklidogalkozmetik.blogspot.com.tr/2013/09/bebe-yagnn-zararlar.html

4 yorum:

  • Adsız says:
    13 Eylül 2014 17:16

    Alla alla yaa tüm insanlar bunu yeni doğmuş bebeklerini surerken nasil böyle dersiniiiz cok sasrdimm bn bunuu sacimada sürüyorum buu doğru mu lütfen bse diyinn

  • sezgi says:
    20 Eylül 2014 11:56

    Maalesef kullandığımız çoğu şey zararlı kimasallar içeriyor :(

  • Adsız says:
    19 Mart 2015 13:52

    Merhaba, uzun zamandır bebe yağı almıyordum ve bu aralar almayı düşündüğüm için araştırırken yazınızı okudum. Bu derece zararlı olduğunu bilmiyordum. Peki cildimizi nemli tutmamız gerektiği, böylece cilt çatlaklarına karşı önlem alabileceğimiz söyleniyor. Sizce bu doğru mu? Yoksa cildi içten nemlendirmek mi doğru olan? Neler yapabiliriz?

  • Adsız says:
    22 Temmuz 2015 05:00

    http://thebeautybrains.com/2006/11/the-top-5-myths-about-mineral-oil-part-1/

Yorum Gönder